tisdag 7 augusti 2012

processdokumentation film

Ja, sitter nu här semestern är slut och jag jobbar med att få ihop min film. Det var ett tag sedan jag gjorde något med den  så det var en seg start men nu hoppas jag att jag lyckats få ihop allt som ska vara med. Det ska bli roligt att spela upp den för barnen sedan och se vad de säger när de får se sina fröknar på filmen med temat vi arbetat med under våren.
Att göra en film har varit ett lärande för mig eftersom jag aldrig har gjort film förut. Det har varit roligt och lärorik. Lärandet i sig har ju varit hur man gör film med en ipad men  det som blivit viktigt i lärandet är hur viktigt förberedelserna är när man gör film, som Thomas granath skriver, skaffa dig så mycket kunskap du kan om det ämne du tänker skriva och filma om.
Att komma på vad min film skulle handla om var enkelt eftersom vi hade arbetat mycket med temat mönster så var det roligt att knyta ihop detta med en film. Jag fick genast tanke om hur jag skulle göra men fick tänka om några gånger. Tyvärr fick inte mina kolleger så lång tid att förbereda sig på så lite justeringar fick göra under arbetets gång och de gjorde ett strålande jobb och det tackar jag för..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar